Телефонлар:
(0372) 353-10-57
(0372) 353-10-27
» » Bolalar eksperimentini oʼtkazish va maktabgacha yoshdagi tadqiqot faoliyatining asosi oʼquv-seminаri tаshkil etildi

Bolalar eksperimentini oʼtkazish va maktabgacha yoshdagi tadqiqot faoliyatining asosi oʼquv-seminаri tаshkil etildi

15 февраль 2024 йил
81
0

 Paxtakor tumani 9-sonli maktabgacha taʼlim tashkilotida Salavat taʼlim va tumandagi mavjud davlat maktabgacha taʼlim tashkiloti tarbiyachilari uchun oʼquv-seminar tashkil etildi.

«Bolalar eksperimentini oʼtkazish va maktabgacha yoshdagi tadqiqot faoliyatining asosi” mavzusida boʼlib oʼtgan tadbirda hududdagi Maktabgacha taʼlim muassasasi tasarrufidagi mavjud bogʼchalarda faoliyat yuritayotgan tarbiyachilar ishtirok etishdi. Ular seminar doirasida oʼz mashgʼulotlari uchun kelajakda moslasha oladigan metodikalar, mahorat darslari, tajribalar va oʼyinlar orqali oʼz iqtidorlarini namoyish etdilar.

 

Shuningdek, katta-B guruhlarda texnalogik usullarni qoʼllanilishi va markazlar faoliyati, katta-А guruhida matematika faoliyatida oʼyinlardan foydalanish, oʼrta-А guruhida: matematika faoliyatida ajoyib xaltacha (Geometrik shakillar) markazlarda oʼyinlar, oʼrta-B guruhida: “Qush ini” aplekatsiyasi yuzasida mashgʼulotlar boʼlib oʼtdi.

Kichik guruhda: “Tabiat markazida”, “Qushlar uchun”,” Don yasash”, qisqa muddatli guruhida: Samalyot, qayiq yasash usullari oʼrgatildi.

 

Darhaqiqat, Maktabgacha taʼlim muassasasining eng muhim tamoyili - bu bolalar salomatligini mustahkamlash va himoya qilish (nafaqat jismoniy, balki psixologik) bilan bir qatorda har bir bolaning individual qobiliyatini ochib berishdir. Bu yoʼnalishda xavfsizlik va oʼziga ishonch hissini uygʼotish esa bolaning kelajakdagi muvaffaqiyatli hayoti uchun asqotuvchi muhim omildir. Shuningdek, Maktabgacha taʼlim tashkilotining zimmasidagi yana bir masʼuliyat - har bir bolaning qalbiga umuminsoniy qadriyatlarni (goʼzallik, mehr-oqibat, hurmat) singdirishdir. Bolalarni nafaqat maktabga tayyorlash, balki ularning oʼziga xos davrini qiziqarli va hayajonli oʼtkazishini taʼminlash uchun harakat qilish kerak. Ijodiy qobiliyatlarni rivojlantirish ham maktabgacha taʼlim tashkilotlari faoliyatining asosiy jihati hisoblanadi.

Tashkilotda taʼlim jarayonini tashkil etishning asosiy printsipi - oʼrganishdan "qochish". Yaʼni, darslar oʼynoqi uslubda, qiziqarli tarzda oʼtkazilishi kerak. Oʼqituvchi mashgʼulotni shunday tashkil qilishi kerakki, bolalar jarayonning faol ishtirokchisiga aylansin. Yangi materialning ochiq shaklda taqdim etilishi, oʼquvchilarning yoshini hisobga olishi va shunga qarab darslarni tashkil qilishi kerak. Masalan, 3-4 yoshli bolalar uchun turli materiallar (xamir, qum yoki loydan va boshqa materiallardan modellashtirish) bilan tajriba oʼtkazish muhim rol oʼynaydi. Shuningdek, bolalar bilan rasmlarni koʼrish, ochiq oʼyinlar, tengdoshlar bilan oʼzaro munosabat oʼrnatishda yordamlashish ham shular jumlasidandir. Tarbiyachilar tomonidan teatr tomoshalari tashkil qilinganida esa tarbiyalanuvchilar ulardan nima yaxshi va nima yomonligini bilib oladilar. Jismoniy faollik, qoʼshiq aytish, musiqa asboblarini chalish, modellashtirish, loyihalash, chizish, hunarmandchilik yaratish ham muhim rol oʼynaydi. Bogʼcha tarbiyalanuvchilari oʼz-oʼziga xizmat qilish orqali esa ular qalbida boshlangʼich mehnatga nisbatan koʼnikma hosil qiladilar. Ushbu muassasada bolalarni parvarish qilish, tarbiyalash va ular bilan ishlash muayyan reja doirasida amalga oshiriladi. Bundan tashqari, u jamoa tomonidan tanlanadi yoki ishlab chiqiladi. Har qanday dastur boshqalardan yaxshiroq yoki yomonroq deb aytish mumkin emas. Ularning har biri oʼziga xos xususiyatlarga ega va maktabgacha taʼlim muassasasining ish printsiplariga muvofiq tanlanadi. Dasturlar murakkab va qisman boʼlinadi. Nomidan koʼrinib turibdiki, kompleks dasturlar maktabgacha yoshdagi bolaning barcha sohalarda rivojlanishini taʼminlaydi, jumladan: jismoniy tarbiya, nutqni rivojlantirish, badiiy qobiliyat, qoʼshiq aytish, ritm, qurilish va boshqalar. Qisman taʼlim dasturlari bir yoʼnalishga qaratilgandir (masalan, jismoniy tarbiya, salomatlikni yaxshilash, ekologik taʼlim yoki matematik qobiliyatlar).

Seminarning shoh va shoir Zahriddin Muhammad Bobur tavalludiga bagʼishlangan qismida bolalar ijrosidagi sheʼrlar, raqslar hamda sahna koʼrinishlari barcha ishtirokchilarning qalbiga cheksiz zavq-shavq ulashdi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

скачать dle 12.0
Муҳокамага қўшилинг
Фикр билдириш
Изоҳлар (0)
Фикр билдириш
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Фойдали ҳаволалар