https://alatberatbekasjepang.com/ https://cms.uki.ac.id/pict/spulsa/ https://pmb.takumi.ac.id/file/ https://siparaf.beraukab.go.id/asset/ http://esppd.niasbaratkab.go.id/lib/ygacor/ https://simata.bulelengkab.go.id/application/app/ https://siadik.disdik.jambiprov.go.id/assets/ https://stdb-disbun.kutaitimurkab.go.id/storage/2024/ https://orientasionline.usk.ac.id/osimpus/application/libraries/dompdf_qindsaof/vendor/assets/ https://data.dinaspupr.kalselprov.go.id/lib/
slot gacorslot gacor gampang menangslot gacor terpercayaslot gacor hari inislot gacor 2024
 Odam savdosiga qarshi kurash – davr talabi » Пахтакор тумани ҳокимлиги расмий сайти
Телефонлар:
(0372) 353-10-57
(0372) 353-10-27
» » Odam savdosiga qarshi kurash – davr talabi

Odam savdosiga qarshi kurash – davr talabi

28 март 2024 йил
114
0

Odam savdosi qullikning zamonaviy shakli, inson huquqlarining buzilishi, ham  shaxsga, ham davlatga qarshi jinoyat hisoblanadi. Odam savdosining eng keng tarqalgan shakli: ayollar va bolalarga nisbatan zo‘ravonlik shaklidir. Bu, shuningdek, xalqaro oilaviy huquq sohasiga noqonuniy aralashuv shakllaridan biridir, chunki  odam savdosining ayrim turlari qonuniy oilaviy tartiblarni buzish yoki adolatsiz  ishlatish bilan bog‘liq. Odam savdosi ayrim hollarda xalqaro migratsiya oqimlaridan foydalanadigan  noqonuniy tadbirkorlik faoliyatidir. Bu o‘z qurbonlariga chuqur ta’sir ko‘rsatib,  ularga ruhiy va jismoniy shikast yetkazadi va OIV/OITS kabi xavfli kasalliklarga chalinish ehtimolini oshiradi.

Odam savdosiga gender tengsizlik, teng imkoniyatlarning yo‘qligi, davlatlar  ichida ham, davlatlar o‘rtasida ham keskin iqtisodiy nomutanosiblik, sud va  huquqni muhofaza qilish tizimlarining noto‘g‘riligi natijasida kelib chiqadigan  korrupsiya va zaiflik, fuqarolikning beqarorligi hamda davlatlarning o‘z huquqlarini  himoya qilish va ta’minlay olmasligi sabab bo‘ladi. Odam savdosining  gullab-yashnashiga sabab bo‘layotgan omillardan biri qurilish, ishlab chiqarish,  sanoat va uy xo‘jaligi uchun haq to‘lanadigan jinsiy aloqa va arzon ishchi kuchiga bo‘lgan talabdir.

Odam savdosi milliy chegaralarni tan olmaydigan global muammodir. Shunday qilib, u ko‘pincha xalqaro narkotrafik va qurol savdosiga o‘xshash transmilliy jinoyatni tashkil qiladi. Shu sababli, odam savdosiga qarshi kurashish uchun  axborot almashinuvi va o‘zaro yordam ko‘rinishidagi xalqaro hamkorlikdan foydalanadigan transmilliy usullar talab etiladi.

Yangi hisobot mualliflarining qayd etishicha, odam savdosi barcha mamlakatlarda va turli shakllarda sodir bo‘ladi. Dunyo bo‘ylab yuz minglab odamlar kontrabandachilarning savdogarlari qurboniga aylanishadi. Ular jinsiy yoki mehnat ekspluatatsiyasi, qurolli kuchlarga yollash, jinoiy harakatlarda qatnashish yoki sotish uchun hayotiy organlarni olib tashlash maqsadida sotiladi.

Mamlakatimiz mustaqillikka erishgan dastlabki kunlardan boshlab Konstitutsiyamizda, qonunlarimizda va butun dunyo tan olgan xalqaro  qonunchilik normalarida mustahkamlangan inson huquqlari va erkinliklarini ta’minlash, uning hayoti, sog‘lig‘i, qadr-qimmati, sha’ni va boshqa qonuniy manfaatlari daxlsizligini himoya qilish ustuvor vazifalardan biriga aylandi desak  mubolag‘a bo‘lmaydi.

O‘zbekiston Respublikasining 2008 yil 17 aprelda "Odam savdosiga qarshi kurashish to‘g‘risida"gi qonuni qabul qilingan bo‘lib, ushbu qonun yanada takomillashtirish va hozirgi zamon talablariga moslashtirish  maqsadida unga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritilib, uning yangi tahriri 2020 yil 17 avgustda qabul qilindi.

Qonunni yangi tahrirda ishlab chiqish zarurati bugungi kunda odam savdosidan  jabrlanganlarni himoya qilish va ularga yordam berish masalalariga doir aniq qoidalar tartibga solinmaganligi hamda voyaga etmaganlarning savdosiga qarshi  kurashishni o‘ziga xos xususiyatlari, shu jumladan, identifikatsiya qilish, yordam berish va himoya qilishning huquqiy maqomi aniq belgilash bilan izohlanadi. Yangi tahrirdagi Qonunda ana shu jihatlar e’tiborga olingan. Jumladan, sohaga oid asosiy tushunchalar va tamoyillar, uni davlat tomonidan tartibga solishga oid normalar, vakolatli davlat organlari, Milliy komissiya, hududiy komissiyalar va Milliy ma’ruzachiga oid me’yorlar aniq belgilangan.  

Bundan tashqari, milliy qonunchiligimizda ilgari bo‘lmagan odam savdosidan  jabrlanganlarni identifikatsiya qilish va ularni qayta yo‘naltirish tushunchalari alohida bobda belgilandi.

Odam savdosiga va majburiy mehnatga qarshi kurashish bo‘yicha milliy  komissiya davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining, boshqa tashkilotlarning odam savdosiga qarshi kurashish sohasidagi faoliyatini muvofiqlashtiruvchi  kollegial organligi ta’kidlandi. Milliy komissiyaning qarorlari davlat hokimiyati va  boshqaruvi organlari, fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari tomonidan  bajarilishi shartligi, nodavlat notijorat tashkilotlari uchun esa tavsiyaviy  xususiyatga ega ekanligi belgilandi.

AQSh Davlat departamenti 2021 yilgi Global odam savdosi hisobotini e’lon qildi,  unda turli mamlakatlar bunday odam savdosiga qarshi qanday kurashayotganini baholadi. Mamlakatlar AQSh odam savdosidan jabrlanganlarni himoya qilish to‘g‘risidagi qonunining (TVPA) minimal standartlariga javob berishlari bo‘yicha tartiblangan va uch toifaga bo‘lingan.

Yangi hisobotda O‘zbekiston baholash natijalariga ko‘ra ikkinchi toifaga (2-darajali) - hukumatlari TVPA minimal standartlariga to‘liq rioya qilmaydigan,  lekin ularga rioya qilish uchun jiddiy sa’y harakatlarni amalga oshirayotgan davlatlar toifasiga o‘tkazildi. Bu so‘nggi yillarda mamlakatimiz tomonidan odam savdosiga qarshi kurashish uchun amalga oshirilayotgan islohotlar natijasidir.

Jinoyat ishlari bo‘yicha

Paxtakor tuman sudi raisi U.Sattarov

скачать dle 12.0
Муҳокамага қўшилинг
Фикр билдириш
Изоҳлар (0)
Фикр билдириш
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Фойдали ҳаволалар
RAJASLOT303